V tomto dílu vysvětlujeme dětem, že k určitému zvuku [i] nebo spojení zvuků (slova), např. [vi:r], existují v některých případech různě psané podoby. A aby děti vybraly v dané situaci tu správnou podobu, je potřeba vnímat toto pravopisně "problematické" slovo v kontextu.
Konceptem tohoto souboru tedy je:
Karta | Obsah | |
1 | Ověřování znalostí vyjmenovaných slov | Opakování vyjmenovaných slov v rámci klasických seznamů a napříč nimi |
2 | Úvodní karta do problematiky zvukové homonymity | Uvědomování si existence slov stejného znění a různého významu a pravopisu |
3 | Zvuková homonymita – podstatná jména | Dvojice podstatných jmen (a jejich tvarů) stejného znění a různého významu a pravopisu |
4 | Zvuková homonymita – slovesa | Dvojice sloves (a jejich tvarů) stejného znění a různého významu a pravopisu |
5 | Zvuková homonymita – různé slovní druhy | Dvojice slov stejného znění a různého významu a pravopisu a skupina výt – vít – vila – víla |
6 | Zvuková homonymita – různé slovní druhy | Skupina slov stejného znění a různého významu a pravopisu (mýt – mít – milý – mýlit se – míjet) |
7 | Zvuková homonymita – různé slovní druhy | Skupiny slov stejného znění a různého významu a pravopisu |
8 | Zvuková homonymita – různé slovní druhy | Dvojice slov stejného znění a různého významu a pravopisu |
9 | Zvuková homonymita – různé slovní druhy | Skupina slov stejného znění a různého významu a pravopisu (být – bít – býlí – bílý) |
10 | Zvuková homonymita – různé slovní druhy | Dvojice slov stejného znění a různého významu a pravopisu |
11 | Zvuková homonymita – slova a slovní spojení | Určování příbuznosti s vyjmenovanými slovy |
12 | Zvuková homonymita – slova a slovní spojení | Určování příbuznosti s vyjmenovanými slovy |
13 | Předpona vy-/vý- | Nalezení slova s předponou vy-/vý- ve skupině slov začínající na vi-/ví- |
14 | Předpona vy-/vý- | Třídění slov – vy-/vý-/vi-/ví- |
15 | Předpona vy-/vý- | Určování pravopisu – vy-/vý-/vi-/ví- |
16 | Zvuková homonymita a předpona vy-/vý- | Nalezení pravopisných chyb |
16 různých karet, určeno pro třetí až pátý ročník ZŠ