Tisk
_0000_1734 Samohlaskolov obalka_Stra¦ünka_1.jpg
1734-13
1734-14
_0001_1734-31.jpg
1734-321
Produktové číslo: 1734
16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první až druhý ročník ZŠ

Sluchové vnímání - Samohláskolov

Výraz sluchové vnímání zdůrazňuje na první pohled především pasivní složku: přijímání informací podaných mluvenou řečí, tedy schopnost naslouchat, porozumět slyšenému a adekvátně na to reagovat.

Anna – Adam, Ilona – Ivan – nalezení stejných samohlásek na začátku slov
Ema – Eliáš, Olga – Ota – nalezení stejných samohlásek na začátku slov
Slon – kost – nalezení stejných samohlásek uvnitř jednoslabičných slov
Film jako hřib, nebo jako štít? – rozlišení krátkých a dlouhých samohlásek
Král jako prak, nebo jako čáp? – rozlišení krátkých a dlouhých samohlásek
au jako klaun, nebo ou jako lvoun? – rozlišení dvojhlásek au, ou
a, o, u, au, ou – rozlišení samohlásek a dvojhlásek
Od nuly do pěti – určení počtu samohlásek ve slově
a, e, i, o, u – určení chybějícího zvuku/samohlásky
Drát – jeřáb – nalezení dané samohlásky ve víceslabičném slově
Sova – socha – nalezení slov se stejnou kombinací samohlásek
Etažérka – ještěrka – rozlišení e, je na začátku slov
bě – be, pě – pe, mě – me, tě – te, vě – ve – nalezení slov se stejným zvukem na začátku
aj – ej – oj – ůj – nalezení stejného zvuku na konci a uvnitř slov
Stejný konec – nalezení stejných samohlásek na konci slov
Zvířata s různými konci – rozlišení ni – ny, ti – ty, di – dy na konci slov