Činnosti uvedené v přehledu obsahu připravují děti na proces učení se číst a psát. Stejným způsobem jako děti při práci s tímto souborem analyzují význam, sdělení a informace, které obsahuje část obrázku, celý obrázek a skupina obrázků, pracují následně ve škole s písmeny, větami a texty.
Karta 1 až 4
porozumění informacím v jednotlivých obrázcích, doplnění či oprava obrázků na základě získaných informací, zjištění významových souvislostí mezi dvěma obrázky
1 porozumění řeči těla jako prostředku komunikace
2 nalezení obrázku se stejným obsahem
3 nalezení chyby v obrázku
4 nalezení souvislosti mezi obrázky
Karta 5 až 8
porozumění informacím v zjednodušených obrázcích či v grafických znacích: piktogramech, symbolech, číslicích a písmenech (slovech), uvědomění si funkce a výpovědní hodnoty zjednodušených obrázků jako prostředku komunikace
5 přiřazení obrázků k piktogramům – piktogram jako nadřazený pojem
6 přiřazení obrázků k piktogramům – porozumění sdělení prostřednictvím piktogramu
7 vyjádření počtu číslicemi, piktogramy, symboly a slovy
8 zjištění souvislosti mezi symbolem, obrázkem a slovem
Karta 9 až 12
porovnávání obrázků a jejich jednotlivých detailů, nalezení významové souvislosti mezi nimi, řazení obrázků do chronologické či logické posloupnosti, sestavování příběhu z obrázků
9 chronologické řazení tří obrázků na základě porovnávání
10 přiřazení předchozího a následujícího obrázku k prostřednímu
11 porovnávání dvou obrázků a zjištění příčiny ke změně
12 chronologické řazení deseti obrázků
Karta 13 až 16
zjištění společných příznaků obrázků, přiřazení obrázku k jeho popisu, nalezení nadřazených pojmů, porozumění uspořádání obrázků v grafických znázorněních podle jejich příznaků
13 doplnění dalšího předmětu do skupiny
14 přiřazení obrázků k jejich popisu třemi příznaky
15 zjištění společného jmenovatele pro sloupce a řádky v tabulce
16 doplnění obrázků (slov) podle příznaků do grafického znázornění
16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první a druhý ročník ZŠ