Karta |
Předčtenářské dovednosti |
Pomocník |
|
1 až 4 |
určování polohy části obrázku v porovnání s jinými částmi |
1711 |
|
|
1, 2 |
pravolevá orientace; vlevo, vpravo |
|
|
3, 4 |
orientace na stránce; vlevo od, vpravo od, nad, pod, vedle, uprostřed, mezi, nahoře, dole, v horním pravém rohu apod.; co je kde? |
|
5 až 8 |
manipulace s obrázkem/znakem s využitím představivosti: otáčení, obracení, zrcadlení obrázků; přesouvání obrázků do jiné polohy a určování jejich vzhledu po přesunutí; JAK, KAM? (práce s vystříhanými písmeny a práce na magnetické tabuli) |
1712 |
|
|
5 |
uvědomění si osové souměrnosti symetrických předmětů (znaků) |
|
|
6 |
obracení obrázků s využitím představivosti |
|
|
7 |
zrcadlení obrázků; osová souměrnost |
|
|
8 |
otáčení a obracení znaků |
|
9 až 12 |
posouvání objektů/znaků podle pokynů; vyjádření cesty symboly; KAM? |
1713 |
|
|
9 |
porozumění symbolům jako pokynům; souvislé soustředění; sledování cest; „nenechat se rozptylovat“; doleva, doprava, dolů, nahoru |
|
|
10 |
přesouvání/výměna znaků podle pokynů; vytváření představy o výsledku po výměně |
|
|
11 |
nalezení a vyjádření cesty šipkami |
|
|
12 |
nalezení a vyjádření cesty písmeny a čísly |
|
13 až 16 |
dívání se z různých perspektiv, představivost v trojrozměrném prostoru, určování polohy objektů a vyjádření polohy předložkami a příslovci; rozdílný pohled na tutéž věc/situaci; rozdílný vzhled objektů z různých perspektiv; |
1714 |
|
|
13 |
pohled zleva a zprava; vpravo od, vlevo od (nad, pod) |
|
|
14 |
pohled shora; před, za, mezi, vpravo od, vlevo od, nad, pod; |
|
|
15 |
pohled zezadu; vlevo od, vpravo od, před, za; příslovce místa/polohy |
|
|
16 |
z různých pohledů; vpravo od, vlevo od, před, za |
|
16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první a druhý ročník ZŠ