Tisk
_0032_1722 Piktogramy obalka.jpg
_0006_1722 Obsah vnimani Piktogramy_Stránka_07.jpg
_0007_1722 Obsah vnimani Piktogramy_Stránka_08.jpg
_0024_1722 Obsah vnimani Piktogramy_Stránka_25.jpg
_0025_1722 Obsah vnimani Piktogramy_Stránka_26.jpg
Produktové číslo: 1722
16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první až druhý ročník ZŠ

Obsahové vnímaní - Piktogramy a symboly

Zjednodušený obrázek – piktogram – přiřazení piktogramů k obrázkům, objevení "principu" piktogramů 
Jeden piktogram pro vícero věcí 
12 znamení zvěrokruhu 
Turistická mapa – přiřazování obrázků k piktogramům pomocí legendy 
Jeskynní malby – přiřazování piktogramů k obrázkům – pravěké versus současné lidské činnosti 
Hotelové služby 
Jeden tvar – různé významy – hledání kulatého tvaru a určení jeho významu v detailu piktogramu 
Sporty a sportoviště 
Chráněná krajinná oblast – přiřazování zákazových značek k situacím, v nichž lidé tyto značky nerespektovali 
Zákaz, příkaz, povolení 
Výstražné značky 
Ve městě – doplňování dopravních značek do obrázku 
Nouzový východ 
Není hvězda jako hvězda – doplňování symbolu hvězdy do obrázků 
Ve výtahu obchodního domu 
Značení s nápisy

  

Co je obsahové vnímání? 
Obsahové vnímání je vedle vizuálního, prostorového a sluchového vnímání důležitou složkou předčtenářské i čtenářské gramotnosti. Rozumět obsahu textu je cílem čtení a předchází mu vnímání obsahu reality, obrázků a obrazových zkratek. Jinak řečeno: než děti začnou pracovat s nejabstraktnější podobou symbolů – s písmeny a číslicemi – setkávají se ve svém životě s nekonečnou řadou situací, kdy jsou jim prostřednictvím obrázků od těch velmi realistických až po ty zjednodušené do podoby zkratek – piktogramů a symbolů – prezentovány různé obsahy informací, které děti vnímají a reagují na ně (např. zákaz vstupu s jídlem do obchodu, označení dámských a pánských toalet atp.).
 
16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první až druhý ročník ZŠ